منبع و منشا ایمان به حیات اخروی
این وبلاگ به بررسی معاد و مطالب مرتبط به آن میپردازد

محتوای مطالب را چگونه ارزیابی میکنید؟

آمار مطالب

کل مطالب : 40
کل نظرات : 4

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 51

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 79
باردید دیروز : 14
بازدید هفته : 79
بازدید ماه : 98
بازدید سال : 123
بازدید کلی : 10934

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان معاد و آدرس maad66.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمد محبی
تاریخ : سه شنبه 30 دی 1393
نظرات

منبع و منشا ايمان به زندگی جاويد و حيات اخروی ، قبل از هر چيز ديگر ، وحی الهی است كه وسيله پيامبران به بشر ابلاغ شده است . بشر پس از آنكه خدا را شناخت و به صدق گفتار پيامبران ايمان آورد و دانست كه آنچه به عنوان وحی ابلاغ می‏كنند واقعا از طرف خداست و تخلف‏ ناپذير است ، به روز قيامت و حيات جاويد اخروی كه همه پيامبران ايمان‏ به آن را مهمترين اصل پس از توحيد معرفی كرده‏اند ، ايمان پيدا می‏كند ، از اين رو درجه ايمان هر فرد به حيات اخروی از طرفی بستگی دارد به درجه‏ ايمان او به " اصل نبوت " و صدق گفتار پيامبران ، و از طرف ديگر بستگی دارد به اينكه سطح معارف انسان تا چه حد بالا باشد و تصورش از امر معاد و عالم آخرت چه اندازه صحيح و معقول و خردپسند باشد و تصورات جاهلانه و عاميانه‏ در آن راه نيافته باشد . البته علاوه بر راه وحی الهی كه وسيله پيامبران به بشر ابلاغ شده است‏ يك عده راه‏های ديگر - و لااقل قرائن و علائم ديگر - برای اعتقاد و ايمان‏ به معاد وجود دارد كه نتيجه تلاشهای فكری و عقلی و علمی خود بشر است و حداقل ، تاييدی برای صحت سخن پيامبران در امر معاد و عالم آخرت شمرده‏ می‏شود . آن راه‏ها عبارتند از :

. 1 راه شناخت خدا

. 2 راه شناخت جهان

. 3 راه شناخت روح و نفس انسان

ما فعلا به اين راه‏ها كه بحث در آنها مستلزم پيش كشيدن يك سلسله‏ بحثهای علمی و فلسفی است كاری نداريم و تنها از طريق وحی و نبوت وارد مطلب می‏شويم ، ولی نظر به اينكه در خود قرآن به اين راه‏ها تصريح يا اشاره شده است ، ما در بخشی كه بعدا تحت عنوان " استدلالهای قرآن‏ درباره جهان ديگر " ذكر خواهيم كرد به اين راه‏های سه گانه اشاره خواهيم‏ كرد . مسائلی كه لازم است مورد بحث قرار گيرد تا آنكه مساله زندگی جاويد و حيات اخروی از نظر اسلام روشن شود امور ذيل است :

ماهيت مرگ

زندگی پس از مرگ

عالم برزخ

قيامت كبری

رابطه و پيوستگی زندگی دنيا با زندگی پس از مرگ تجسم و جاويدانی اعمال و آثار و مكتسبات انسان وجوه مشترك و وجوه متفاوت زندگی اين جهان و زندگی آن جهان استدلالهای قرآن درباره جهان ديگر .(کتاب زندگی جاوید یا حیات اخروی شهید مطهری)


تعداد بازدید از این مطلب: 42
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید. ممنون از بازدید شما.لطفا برای بهبود مطالب وبلاگ در نظر سنجی شرکت کنید و نظرات خودرا درباره وبلاگ بفرمایید همچنین به مطالب به تناسب محتوا امتیاز دهید. در ضمن فروم(انجمن تخصصی) وبلاگ هم راه اندازی شده است و می توانید باهمان نام کاربری و رمزی که در وبلاگ ثبت نام کرده اید وارد حساب کاربری خود در ان شوید و ازش بهره ببرید. با تشکر


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود